Welcome...

Welcome to our camera world..
Disini kita bagi-bagi informasi tentang kamera..
ga cuma DSLR aja tapi semua jenis kamera..
for further, look this blog,, n give a comment for us..
Thank you..

Minggu, 28 November 2010

Kamera DSLR Terbaik Tahun 2010

Semenjak harga kamera DSLR mengalami kejatuhan mendadak lalu menjadi semakin murah, ramai orang yang dulunya tak berkemampuan kini boleh memiliki kamera DSLR sendiri. Malah kita boleh lihat, memiliki kamera DSLR telah dijadikan satu trend terutamanya kepada remaja-remaja.


Yang lebih mengejutkan lagi, kamera yang mereka pakai ni bukannya calang-calang. Aku pernah tengok seorang anak sekolah menengah umur lebih kurang 16 ke 17 tahun membawa kamera Nikon D300

Berikut merupakan kamera DSLR terbaik untuk tahun 2010. Senarai ini telah dibuat oleh toptenreviews.com. Majalah-majalah dan website-website fotografi yang lain pun berkongsi senarai yang lebih kurang sama. Senarai kamera DSLR terbaik di bawah ini boleh la dijadikan rujukan kepada sesiapa yang telah, sedang, atau dalam proses memasang niat untuk membeli kamera SLR.

Cadangan aku untuk orang yang baru lagi (entry level) dalam bidang fotografi ni ialah Nikon D90. Kalau tak mampu jugak, try carik second hand Nikon D90 atau Nikon D80. Sebab-sebabnya mungkin akan diulas di entry lain. Entry kali ni fokus dekat kamera DSLR terbaik tahun 2010.

1 komentar:

  1. SAYA TGH MENCARI CAMERA YANG PALING OK DAN MUDAH UNTUK MEMAHAMI SEBAB SAYA MASIH BARU MAHU BELAJAR. BAGI PENDAPAT ABANG OK TAK KALAU SAYA MEMILIH CAMERA NIKON D3100

    BalasHapus